Tulevaisuuden suunnitelma

Olen ollut lomalla. Kesä on tuntunut kerrankin todella pitkältä ja tekemistä ja kokemista on riittänyt. Olen ollut todella loman tarpeessa, sillä loppukeväästä tuntui, että olin aivan loppu ja pienen burn outin partaalla. Burn out tuntuu olevan tämän päivän trendi. Kaikki polttaa itsensä loppuun, ottavat loparit ja lähtevät Balille etsimään itseään. Syynä omaan burn outiin on mitä luultavammin vain se, etten osaa aikatauluttaa oikein. Otan liikaa työtilauksia vastaan, työtaakka höystettynä kaikilla henkilökohtaisen elämän kriiseillä painaa mielessäni liikaa ja työt jää vikoille päiville, jolloin stressi nousee sietämättömän korkeaksi aiheuttaen migreenin, ahdistuksen ja sata muuta vaivaa. Vastaus kaikkeen on siis - opettele aikatauluttamaan! Tee pieni askel kerrallaan ja työt ehtivät valmistua ajallaan ilman turhaa stressaamista. Aika selvä juttu monelle, mutta en ole vieläkään 21 vuoden aikana sisäistänyt tätä.

Joka tapauksessa saatuani työharjoittelun pakettiin lähdin kolmen viikon seikkailulle Barcelonaan ja tultuani takaisin Suomeen päädyin autoon kolmen muun hullun kanssa roadtrippaamaan Lapin kautta Norjaan ekaa kertaa elämässäni. Tänä kesänä olin siis ekaa kertaa yksin ulkomaanreissulla, ekaa kertaa roadtripilla, ekaa kertaa Lapissa, Espanjassa ja Norjassa. Montaa ensimmäistä kertaa. Näillä matkoilla muistin taas, mikä minua eniten kiinnostaa ja inspiroi ja saa tuntemaan, että olen elossa ja elämällä on suunta ja merkitys.

Suunnittelimme loppukeväällä opettajani kanssa toista ja viimeistä visu-opiskelijavuottani ja se olisi suunnilleen seuraavanlainen:

syksyllä teen asiakaspalveluharjoittelun (paikasta enemmän myöhemin), sen jälkeen haluaisin lähteä Erasmus-vaihtoon ja keväällä graafisen suunnittelun harjoitteluun ehkä johonkin mainostoimistoon, ellei suunnitelmat ehdi muuttua!:) Mutta näillä mennään!





Oon myös saanut kauan kateissa olleen valokuvasuintoni takaisin! Järkkäri on ehtinyt täyttymään vähän liiankin monella uudella kuvalla. Eniten oon innoissani kuvien muokkauksesta, ja Light roomin erilaisten niksien selvittelystä.








Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Naistenilta Maripuodissa

Näin saat enemmän seuraajia somessa

Työharkka jatkuu vk 4